torsdag 4 oktober 2007

Hästen

Hästar har jag inget emot. Däretmot vita hästar tycker jag är dryga! Då snackar vi vita hästar från Norrköping! För er som inte vet så heter norrköpings hockeylag vita hästen. Vet inte varför jag inte gillar dem. Kan vara för deras otroligt gnälliga dialekt, eller för att de har ett stort förakt mot oss Stockholmslag. Igår var nämligen jag och mitt Järfälla HC ner till Norrköping och spelade match mot just dessa gnälliga hästar. På grund av min njurskda kunde jag inte deltaga i matchen utan fick beskåda denna från läktaren. Mycket pirrnigt. Matchen slutade med förlust för vår del, 4-3.

Jag måste medge att hästen har den mest enögda publiken jag upplevt. Att de dessutom har denna gnälliga dialekt gjorde att jag blev änn mer förbannad när jag satt där på läktaren. Det fanns dock några sköna killar som satt på raden ovanför mig. De satt och snackade om olika TV- spel de skulle köpa eller hade beställt. Undrar om de verkligen var där för att beskåda ishockeymatchen eller bara fördriva tid tills deras leveranser anlänt?
jaja, nu torskade vi och fick åka hem och slicka såren. Vi tar nya tag på söndag när Trångsund kommer på besök!

Inga kommentarer: