fredag 5 oktober 2007

Boka tågbiljett

Det här med att boka tågbiljetter är så mycket mer än att bara boka. Först ska man välja vilket tåg man vill åka med, sedan ska man välja vilken typ av biljett mn vill ha. När man som jag är en fattig student vill man såklart ha en biljett av det billigare slaget. Därför bestämde jag mig för att vänta med att boka min biljett tills de säljer biljetterna som "sista minuten" biljetter. Dessa är de billigaste och börjar säljas ett dygn innan resans avgång.

När man har väntat och väntat och slutligen skall köpa sin "sista minuten" biljett visar det sig att alla biljetter är slutsålda! De enda som finns kvar
är de "öppna" biljetterna där man inte har någon
fast sittplats...
Jag får stå under min resa hem till Borlänge...




3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte kul. Bättre lycka nästa gång

Anonym sa...

Det är väl ändå billigare med just nu-biljetter, om man är ute i god tid...? //Madde

Anonym sa...

Nu är det väl för fan dags å uppgradera lite herr westling! ;D Hoppas hockeyn går bra i komb. med plugget! over and out